Life is good, Life is great

Saker om mig, som du kanske vill veta

Jag har bott på 7 ställen i mitt liv

Jag har gått på två förskolor, strået och målaren

Två skolor , Öst  Teg och Hagaskolan

På Öst teg träffade jag en flicka, en flicka som än idag är en av mina närmaste vänner och som jag håller hårt inne i mitt hjärta och aldrig kommer släppa taget om, Mimmi Hägglund

Jag har alltid varit en pojkflicka. Nu är jag mer flicka, men på vissa punkter är jag inte så tjejig av mig.

Jag var utstött under de mesta av grunskoletiden


Slutade använda glasögon i slutet av 8an, blev mer "synlig" och är mest troligt idag jag inte riktigt kan använda glasögon och känna mig bra psykiskt.

Under grunskoletiden träffade jag två människor som speciellt skulle förändra mitt liv. Emma Törnlund och Frida Renman. Utan dom, vet jag inte vart jag skulle vara idag.
Sommaren till 9an träffade jag min första kärlek, Mathias Degerström. Han var en stor del ur mitt liv väldigt länge. Och datumet 11 / 8 kommer alltid vara speceillt minne för mig.

Jag började gymnasiet, Barn och Fritidsprogramet. Träffade Isabel, en tjej som jag inte skulle klara mig utan
under några omständigheter, och alltid vet vart jag har.

Skulle även här träffa min bästa kill kompis som förevigt ska bestå.

Filip Lundberg är en viktig del av min vardag. Trots att vi inte talar om något vettigt alls, så är det en viktig del av min dag att prata med honom.

Jag har en nära kontakit med min äldsta lillebror, har alltid haft, och hoppas att jag alltid har den också.

Jag har annorlunda relationer till min mamma och pappa.

Mamma och jag är väldigt lika i sättet, och vet när det är dags att dra sig tillbaka. Hon vet jag att hon alltid finns där när jag behöver tala om någon som känns viktigt, utan att hon dömmer mig för det.

Pappa och jag träffas inte lika ofta som jag och min Mamma. Men min pappa är glad, han drar ofta skämt, får en att skratta vad som än har hänt. Och kan göra allt till något roligt, utan att det känns påträngande. Vilket är välidigt skönt när dagen är grå.

Resan till Alanya 09 kommer alltid finnas med mig. Det var min första resa utan familjer och istället med vänner.

Jag har två jobb, Mias Grill och jag jobbar även på Ume Åker som garderob och Cafe personal.

Jag har många barndomsvänner

Mina vänner håller inte koll på vilka jag träffar, med tanke på att när jag ska förklara vem dom är så börjar det oftast med träffade den för några år sedan, eller, Vi är barndomskompisar. Så alla får sina smeknamn!

Att byta namn från ElvaÅtta till Emeier på apberget, var ett stort steg för mig, fast det kanske låter litet.


Man lär sig av sina egna misstag, inte av andras. Det tänkte jag avsluta med! :D




Kommentarer
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken jätte fin blogg du har :D

ta hand om dig!

2009-12-18 @ 13:21:12
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0