Hey, what the hell..

Christina ligger nu i min säng och... ah precis, Sover. Ovanligt..
Hon ligger dessutom i något som ser ut som en äckligt oskön ställning. Hon ligger över bredden på sängen, så hennes ben hänger ner från kanten. Hon kommer nog gråta när hon vaknar.. tror jag. .

Nu är jag lite arg, arg är kanske fel ord. Mer irriterad kanske..
Hur som helst, vi var inne på förskolan och och C idag. Pga vädret och hon fryser väl halft ihjäl..
Sen så går jag och hjälper barnen att ta av deras kläder. När jag sedan går för att leta reda på C så ligger hon i soffan och sover. Soffan, soffan där barnen läser böcker. Jag ropar på henne..
-Christina?
-Yes
-You can't sleep now. We are at work.
-Okej.

Jag går iväg och hjälper ett av barnen. Efter 5 min ligger hon fortf kvar. Jag går tillbaka
-Christina??
-Yes
-You have to go up, righ now. Like I said, we are at our work now. You can't sleep now..

Sen åt vi lunch. Efter ätit, så sitte hon i soffan. Jag inser att det är kvart kvar på lunch rasten så säger åt henne att hon kan sova. Så hon lägger sig och sover.
Under tiden kommer en av pedagogerna in och säger att vi kan gå hem om vi vill. Eftersom hon är så trött och vi skulle endå vara tvungen att fara vid 13 tiden. Så väcker henne och säger att nu far vi..

Jag är på förskolan för att lära mig.  Och det trodde jag då syftet var med att dom var här. Så om jag ska vara ärlig, jag är irriterad. Men pratade med henne nu påvägen hem. Men tror faktiskt inte det kommer bli bättre..

Bad om ursäkt till pedagogerna när vi for. Jag gillar det inte. Jag ligger ju som ganska bra till hos förskolan sen förra året. Så vill ju som visa att jag fortfarande kan. Men det går ju inte riktigt nu om man säger som så..

Nu blir det snart badhuset. Ska bara få upp C och få henne att äta något innan. Yepp, man kan inte tro att det är en 22 åring. Snarare en 1 åring.
Vanligaste fraserna:
-Nu har vi "nattat" dom.
-Ja men vi låter dom ta en powernap när vi kommer hem
- Ja men du vet ju hur dom blir när dom inte får mat

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0