Tell me how to make right every wrong turn that I've learned?..

Idag var det en underbar minnesstund för Niclas Norgren på dragonskolan. Aulan var fylld med ljus, prästen pratade, ett bildspel visades, vilket jag tror inte lämnade ett tortt öga i rummet. Men det vi nog kommer minnas bäst är när man fick gå upp på scenen och säga ett par ord till minne av Niclas. Men tror ingen kände för att gå upp dit med tårarna i halsen, och främst, vad skulle man kunna säga om en sådan underbar person, i bara några ord? Alla sitter kvar, sitter och tittar bara. Sen hör man hur någon reser sig bakom oss, och går fram. Frida lutar sig mot mig och säger " Det där är kristoffer ". Niclas bästa vän som även går i Fridas klass. Han ställer sig på scenen.
-ehm.. För er som inte vet det, så var jag Niclas bästa vän... Vet inte varför jag gick upp hit, för jag har inget tal. Men tror nog att alla här inne skulle kunna gå upp på denna scen och säga något om Niclas. För vare sig man ville det eller inte, så lämnade han alltid en del av sig kvar med oss.
Sedan gick han av scenen. I detta ögonblick sitter i princip alla i publiken och gråter..

Rest In Peace Niclas
Hoppas du röjer sönder där du är nu. Och räddar mer liv än vad du redan gjort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0