I worry, I won't see your face light up again..

Howie day - Colide. Ibland kan jag undra över hur mycket en låt, en mening, ett ord eller bara en bild kan ge dig så många tankar. Så många tankar som leder åt så olika håll..

Gårdagen:

Jobbade på Travet, Pga att det var V65 så var det ju som sagt en extra som stod i garderoben. Denna flicka heter Matilda. Började småprata lite. Det visade sig att hon gick en frisör utbildning, första året. Men gått om ett år så var alltså 92:a. Berättade att jag gick Barn och Fritidsprogramet på Dragonskolan, sista året. Då frågade hon om jag hade någon aning om vem Jakob var och jo, han går ju i min klass. Matilda och Jakob är tillsammans sedan 2 månader tillbaka. V65, visste att det var väntat mycket folk. Mmm, det var det! Man var alldeles slut efter att ha hängt in alla jackor! Tog två timmar innan jag hade varvat ner igen.

Under kvällens gång hur folket blev mer och mer onykter. Man fick kommentarer som
(dom tittar på Claudias bröst) - Mhmm, lagomt stora
- Vad får jag förutom jackan om jag ger dig den här garderobslappen?..
- Åhh det är ju skrovmålstjejen!! ( Till och med 45 + känner igen mig från Mias nu.. :( 
 
Sen var det bara många sådana kommentarer av olika slag. Men typ vår sista utcheckning för kvällen, han kunde inte stå på benen. Vet inte ens om jag varit så onykter någon gång. Okej, det har jag. Men jag hoppas då innerligt att när jag är 50 + ska det inte spåra så. Hur som helst. Han "stöter" på oss som står  garderoben. När hans fru står brevid. Sedan så får vi tillslut lappen och han får sin jacka. Sen så kommer Frun tillbaka och frågar om vi har någon telefon så hon kan ringa Taxi. Vi svarar att nej det har vi tyvärr inte, men det finns säkert i lobbyn. Hon är riktigt snoffsig och säger " nehe, så ni står bara här och ger ut jackor och flörtar?" Vid detta tillfälle slänger jag en blick. Är inte hundra på vad hon säger. Men tror jag hört rätt. Men går iaf bort och börjar sopa lite. Sån tur var det Isabel hon pratade med mest. Usch. tycker inte om sådana "damer". Vad får dig att tro att jag vill ha din man, 50 +?... God damn it women!  

Nu ska jag göra mig i ordning. Sedan åka till Bella för att påbörja kvällens galenheter! :D
Heejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0