" I'm a hamstah, a fat fucking haaamstah! "

You are the light
That's leading me
To the place
Where I find peace again

You are the strength
That keeps me walking
You are the hope
That keeps me trusting
You are the life
To my soul
You are my purpose
You're everything 

 
Jobbat med Bella idag på travet. Vad skulle jag göra utan denna flicka? Näe usch, vill inte ens tänka tanken! :)

Skoldagen bestod av en Vi-timme och... ja juste, endast en VI-timme..  Efter det fick vi tid för observation. Men jag hade ingen stanns att göra den. Men tog en liten vandringstur till Teg och hälsade på förskolan. Gick igenom planeringen, hur det ser ut, när vi ska vara på förskolan osv osv. Sedan vart det lite tom prat sedan gå in  på avdelningen och kolla läget där. Huvva vad man saknar att jobba på förskolan ibland!

Sedan åkte jag och Bella ut till travet som sagt. Jobbade från 16-22. Ett vanligt arbetspass. Det har aldrig varit så lite folk som idag. Men trots det har vi aldrig haft så mycket jackor heller. Ett tecken på att vintern sakta men säkert smyger sig på. Antingen vinter med snö eller så sommar. Inget mellanting. Kommer inte förstå dom som säger att dom gillar hösten. Man halkar på dom blöta bladen, man fryser hur mycket som helst för man vägrar acc att det är minusgrader, så tar på sig skinjackan och går och inte nog med det.. Varje gång tänker man, yepp, dunjackan ska på imorgon. Mjodu.. Ain't gonna happen! Man har alltid för kalla skor dessutom. Visst, bladen är fina, men that's about it. Och våren är bare ett annat ord för slask och äckel peckel!

Jag och Bella började iallafall disskutera hur det kommer bli när Ghananerna kommer hit. För jag och Bella fånar oss alltid när vi är med varann. Pratar på engelska, fast riktigt bad engelska med en riktig fult uttal och allt. Och inser som sakta med säkert att dom kommer vara här i tre veckor. Och denna svengelska kommer som utan att vi tänker på det. Men dom får helt enkelt med det hade jag tänkt mig!

- I'm a hamsta, a fat fucking hamstaah!
-You don't knooow..
-In your face, IN YOUR FACE!!!!
Ah, ni fattar grejen..


Drack mycket kaffe idag på jobbet, något man får ångra nu..

Men annars hade jag sett ut såhär.. Så var nog lika bra det där med kaffet..!

Jag och Isabel är väldigt poetiska när vi jobbar. Vi lämnar som små dikter lite överallt. Och med dikter, så menar jag sångtexter..

Och som avslutning...

... Världen sötaste och om inte annat snyggaste Anders! :)
Heeejs!


Kommentarer
Postat av: lorina

snygg han var där:)

2009-10-15 @ 01:50:35
URL: http://lorinaa.blogg.se/
Postat av: lorina

snygg han var där:)

2009-10-15 @ 01:50:36
URL: http://lorinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0