Today you looked at me, but not in the same way you used to..

Idag skriver Västerbotten-Kuriren att från och med 2016 så ska det införas en avgift när man passar genom tunneln i åsberget. Alltså när man åker via övik efter E4. 
Enligt kommunen är detta något efterlängtat säger de i ett pressmeddelande.
Kostnaden kommer ligga mellan 35-6 kronor inkl moms. Och detta är då för att tjäna igen pengar som man lagt ut på att bygga denna tunnel. Avgiften kommer bestå i ca 30 år.

Har bara en sak att säga.
Skämtar ni med mig? För jag hoppas innerligt att ni driver med mig!
Är detta orsaken till att ni drar 33% av min lön varje månad? Eller går det bara till dagens politiker kanske? Så det kan sitta där och bestämma sina "smarta" beslut. Nej, det här tycker jag inte är okej! Visst handlar det inte om mycket pengar. Men bara själva tanken på det stör mig så äckligt mycket!

Idag är det skola som gällt. Inget vettigt som gjorts. Känns som om det är ganska ofta jag kan använda mig av just den meningen " inget vettigt som gjorts", lite för ofta faktiskt..
Ska sätta igång med ett arbete om jämnställdighet bland dagens förskolor.
Lika underhållande som det låter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0