Nothing will change the things you have been through..


Frida, Ok-Elin, Elin, Lorina och Micke
Vimmelbilder sedan helgen

Frida, Elin och Elin

Dagen - Skola från 10:40 till 15:10. Första lektionen var Historia A. Fick reda på vad vi fått på provet. Ett godkänt, och är nöjd med det! Sedan var det lunch, Potatisbullar. Men Dragonskolan måste ju vara en klass för sig när det gäller att göra för lite mat. Så fick vänta på maten ett tag. Jag och Anna ska sedan gå och hämta mer mat.. Det finns 2 och en halv potatisbulle kvar och sedan lite små bitar här och var. Han som står bakom disken ska som dela upp det där åt oss två. Och när han tar upp en potatisbulle plus de där små grejerna så tar han lite med händerna. Jag ser blicken på Anna när hon får maten på tallriken. Hade väldigt svårt att hålla mig för skratt. Går sedan till matbordet där Malin, Anders och Bella sitter och äter. Anna berättar med lite skärrad röst vad som har hänt och vägrar sedan äta maten, så hon rör ihop det till en röra. Och vi andra sitter och skrattar så tårarna rinner och jag tror att alla i matsalen slänge ett öga på oss med en suck i blicken. Men det är en smäll man får ta faktiskt. Hur som helst, efter denna dramatiska lunch så har vi svenska lektion. Mest bara snack. Vi ska tydligen skriva en CV på svenskan. Vet inte riktigt i nyttan i det men.. Inte så svår uppgift i alla fall..
Efter det var det projekt tid. Jag måste då säga det att vår grupp måste ju vara mest aktiv under denna tid som är utlagd för projektarbetet. Måste säga att vi kommit riktigt långt faktiskt.
Projektarbetet går ut på att samla in pengar till Ghana projektet så att vi ska har råd med matrial till bygget av två klassrum där nere. Saknas ca 50 000. Just nu är det loppis vi siktat in oss på framförallt. Men vi ska även få tillstånd om att stå i skolan och sälja Fika osv och hoppas att vi får hem någorlunda med pengar i alla fall!

Senare efter skolan så har jag städat rummet, dvs städat i garderoben..  Tycker att mitt rum  börjar se ut mer eller mindre som en garderob nu faktiskt... Lägger upp bilder när jag är klar med allt skulle jag kunna tänka mig!

Nu är det nog sovadags som gäller tror jag. Förstår inte varför jag bara är trött på dagarna och inte på kvällarna. Jag är så less på den här skiten. Plus denna underbara förkylning gör det hela inte bättre..

 


Någon som känner sig sugen på dessa byxor? Vill sälja iväg dom pga av att jag har ett par som är nästan exakt lika dana. Är använda en gång. Är köpt på veromoda ord pris 400 kronor. Säljer dom för 250 kronor. Tänkte om det var någon som var sugen så slipper jag lägga ut på tradera :)
Är storlek w 32 och L 32. Jag är vanligtvis 36/38 i storleken. Men dom här är för stora för mig. Men dom sitter riktigt snyggt, jag hade bara ett skärp.
Skriv en kommentar med er mail adress så hör jag av mig med mer info om ni vill det!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0