take, take, take it all but you never give.

Hittade denna på en blogg och det tycker jag lät som en bra ide! Såå detta blir det, like it or not.

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Så idag är det alltså den 2:a. Första kärleken. Ja ni, detta kan ta ett tag!

Min första pojkvän var Leopold, vi var tillsammans i tre månader, vi var båda 14 och ett halft ungefär. Våran första date var på  bio. Vi såg 40 year old virgin. Kan även tala om vad jag hade på mig. Jeans från kappahl, en svart t-shirt och en gul shorta.. Anyway! Vi vart då tillsammans på julafton, två månader senare förlorade vi båda oskulden, inget jag ångrar förutom att jag var väldigt ung. En månad senare gjorde vi slut.
Jag och lelle hade våra fina stunder, men första kärleken måste jag dock säga var Mathias.

Vi träffades sommaren 06, var ren slump egentligen. Iaf den 11 agu blev vi tillsammans.
Vi var väldigt kära och en ungdomlig kärlek. 9 månader höll vårt första förhållande, varför bröt vi? För mycket bråk främst. 7 månader senare blev vi tillsammans. Den 14 Januari närmare sagt. Varför blev vi tillsammans? kunde väl inte hålla oss ifrån varann, förhållandet var fortfarande nytt och vi hade nog inte pratat om allt som behövdes pratas om. 5 månader senare bröt vi igen. För mycket bråk och svartsjuka. Därefter har vi hatat och älskat varann om och varannat skulle jag väl kunna säga. Bråkat, blivit sams igen, bråkat, you get the point.
Sen träffade jag min nuvarande pojkvän, Emil. Vi träffades i turkiet. Gillade hur han betedde sig. Han var väldigt accepterande. Jag var mig själv till hundra procent och gillade det. I ärlighetens namn gjorde aldrig M det. När jag började tänka efter insåg jag att M aldrig skulle se mig som han en gång gjort. Å inte ens då var jag perfekt i hans ögon. Så efter pratat mer med Emil bestämde jag mig för att bryta med Mathias. Jag gjorde det på fel sätt, jag sa fel saker, det vet jag. Kände mig inte redo förhållande, men som min älskade mor sa: Man är alltid redo för ett förhållande, handlar bara om att hitta någon man är redo att gå in i ett förhållande med. Jag och Mathias hade ett bra förhållande, när det var bra. Men det var mer något att falla tillbaka till, nu är säkerhets linan borta och jag tar aldrig på den igen. Hade inte jag brytit, hade han gjort det. Det är jag helt övertygad om.
Han kommer klara sig bra utan mig, bättre utan mig faktiskt. Även fast han mest troligt inte insett det själv.

Mår jätte bra där jag är nu i livet, här tänker jag stänna.
Å jag kommer inte låta något eller någon ta det ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0