Yes I would die for you baby, but you won't do the same.

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Tänkte bara börja med att jag insåg nu att det inte går efter datum, utan efter varje dag. Meen jag går emot strömmen. Så dagens ämne, mina föräldrar.

Mina föräldrar har uppfostrat mig till att vara mig själv till 100 %. Dom ville att jag skulle vara en stark tjej, gå min egen väg och vara socialt utåtriktad. Dom lyckades skulle jag vilja säga.
Jag är fruktansvärt lik min mamma, både i utseende och i temprement. På utseende nöjd kan jag säga som följande : Ser jag ut som mamma när är 40 så är jag mer än nöjd. Däremot vårt temprament är på samma nivå. Det vill säga att vi har våra tillfällen då vi ryker ihop och eftersom vi är på samma sätt använder vi ofta samma uttryck och blir lika sura på samma sätt så som så får det bli helt enkelt.

Min pappa är en underbar människa. Han berättar historier med sån inlevelse så det är svårt att inte skratta när han inte berättar något. Men till skillnad från jag och min mor så är jag och pappa inte alls så lika, snarare tvärtom.

Mina föräldrar (Helena & Patrik) skiljde sig när jag var 5 år (tror jag) och viktor 3 år.
Då vet jag att mamma och pappa sa att dom skulle bo på olika ställen. Å så små som vi var så var det väl inge konstigt med det. På så sätt är jag tacksam att dom skiljde sig så tidigt eftersom jag såg hur mina kompisar vars föräldrar skiljde sig när dom var äldre, hur ledsna dom var.
Från början bodde jag och viktor varannan vecka hos mamma, varannan hos pappa. När vi blev äldre började jag bo mer hos mamma, en och en halv vecka. Viktor började med detsamma fast hos pappa. Därefter började jag jobba, pappa bodde i kassjö och skillnaden mellan mig och pappa började synas allt mer. Så jag började väl mer eller mindre bo heltid hos mamma och efter ett tag började viktor bo heltid hos pappa.

Viktor och jag har däremot alltid stått väldigt nära varann, redanf från barnsben och står fortfarande väldigt nära varann. Vi pratar om allt, verkligen allt. Å det är jag glad för.

Idag är jag en kopia av min mamma, viktor är en kopia av pappa.
Jag och viktor har aldrig behövt välja sida, det är jag evigt tacksam för.

Jag älskar er.


Kommentarer
Postat av: Helena Bengtsson

Och jag älskar dig. <3 <3 <3

2010-12-04 @ 12:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0