Jag fick dina ögon och din envishet. Jag fick ditt sätt att gå men aldrig din uppmärksamhet.

Obs, långt inlägg, men är nog värt att läsa!

Ikea

Imorrse knackade min mamma på dörren och frågar : Skulle inte ni fara klockan 10?
Joo, vad är klockan? Kvart i 10..
Flög upp ur sängen, hämtade Emelie på stan i klockan 10. Försöker sedan ringa Emma, telefonen avstängd.
Går och knackar på hennes dörr i ca 10 min.
Tillslut öppnar en trött Emma dörren med sitt täcke runt kroppen. På 3 minuter var hon i bilen.
Under hela resan kan hon inte riktigt släppa hur i all världens namn hon inte lyckats vakna av väckarklockan eller jag som knackar på dörren.
Iallafall så styr vi bilen mot sundsvall och hämtar Isabel i H-fors på vägen.
Vi fortsätter sedan vidare. Stannar i övik.
Emelie körde över högakusten bron, halvvägs över säger Isabel att det är en hängbro.
Man ser paniken i Emelies ögon, sen gick det fort över bron vill jag lova.
Väl framme i sundsvall går vi in på IKEA. Väl inne så tar vi en vända på övervåningen, går och äter god och billig mat ( tack mamma för IKEA Family card!). Sen går vi ner på nedervåningen och är redo att börja shoppa loss på rikigt.
Jag lägger mig i en hög med kuddar och sedan hör man " Ett kundmeddelande" i högtalarna. Jag skrattar och säger åt Emelie att nu säger dom säker åt mig att kliva ut från korgen.
"Kan Elin Meier komma till kassan". Visade sig att jag glömt min plånbok. Tack för ärliga människor säger jag bara!

Därefter började vi shoppa, hittade massor med saker och nu är jag så gott som redo att flytta imorgon! hehe, bara en månad kvar.. Orkar inte skriva allt, minns det säkert inte ens.. Om jag orkar lägger jag upp ett inlägg imorgon.

Påvägen tillbaka var det regn / snö, dåliga vindrutetorkare (Hur stavas?). Såg inte ens vägen ungefär halva vägen-. Blev lite mer spännande det. Sen stannar vi i övik och äter. Jag far och hämtar Mimmi och kör in i rundellen, när jag är inne i rundellen ser jag en bil i ögonvrån. Vet inte vad han höll på med, men han hann in i rundellen och var väl ca 20 cm från att köra in i sidan på bilen. Idiot, arg var jag!

Vi åkte 10 imorrse, kom hem kring 12 ikväll. En lång dag. Nu är jag trött så nu blir det att sova!
Imorgon blir det jobb på förskola förhoppingsvis!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0