Is there a heaven and are you there, my guardigan angel?

Igår var den 1 april. Om min kära gammelmormor, Ebba, hade levt hade hon igår blivit 101 år.

Hon dog 07, tror jag. Jag sjöng på hennes ben och mina ben vek sig nästan under mig. Men med tårarna i halsen sjöng jag som en bro över mörka vatten. Det var en ganska kylig dag men solen sken, jag vet att det var du som log åt oss där i kyrkan kära Ebba. Ebba var egentligen inte med så många år av mitt liv. Men det var något speciellt med henne. Hon var alltid glad, alltid sprallig. Jag hoppas och tror att hon är min skyddande ängel.
Minns dagen så väl när mamma berättade att Ebba hade gått bort.

Jag vill att min dotter ska heta Ebba i mellannamn. Det är iallafall det jag tänkt länge. Men jag tror att jag vill att hon ska heta Ebba i förnamn så kan jag alltid berätta för henne vilken underbar människa hon fått sitt namn ifrån.

May angels lead you in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0