What do i have to do get inside of you?

For now I play the game
I'm waiting for your move
But I gotta say, that I never lose..

Idag är en dag som tynger mitt hjärta, idag lämnar min vän Isabel Mannberg Umeå för sista gången på ett år. Hon åker till sthlm, turkiet, sthlm och sedan USA ett år. Jag tror att än så länge känns det helt okej eftersom hon kommer tillbaka till Sverige innan USA så vi hinner höras, men känns himla trist. Ett år, hur mycket hinner inte hända på ett år? Om jag bara tittar tillbaka på mitt liv för ett år sedan, så har det hänt fruktansvärt mycket.
Isabel träffade jag första dagen på gymnasiet. Helt olika människor var vi men endå så lika. Helt olika intressen, men hittade snabbt till varann. Från början såg jag på Isabel som väldigt iskall, en fin vän, men ingen jag skulle komma nära. Tills den dagen vi satt utanför N4 på dragonskolan och hon släpper in mig på livet för första gången. Detta var gången jag insåg att vi skulle hiita en djupare relation. Vår relation har vart upp och ner genom åren, men jag är helt övertygad om att vi är föralltid. Så hejdå kära vän, tuur att det finns skype! Kommer sakna dig!


I samma stund tänker jag på dom vänner jag har, nya som gamla. Jag skulle säga som så att går jag ut på krogen känner jag ganska många där, alltid någon. Många av dom ytliga men trevliga att hänga med. Sen har jag dom vännerna som jag alltid har där, som jag aldrig skulle klara mig utan.

Emma Törnlund
Vi har vart vänner i.. jag vet inte hur många år. Men åren har flytit på, vi har genomgått allt med varann. Vi har aldrig varit ovänner, var väl less på varann efter Brighton, men självklart hittade vi tillbaka. Vi kan sitta i timmar och prata, bara prata. Om allt och inget! Vi är ett sådant där jobbigt par som avslutar varandras meningar. Jag vet alltid var jag har Emma och vet att jag kan prata om verkligen allt med henne. Vet inte riktigt vad mer jag ska säga. För mig är hon närmare än vän, hon är familj.

Mimmi Hägglund
I 13 år har vi nu kännt varann. Även vi har vart ovänner åt om vart annat. Men en gång, då var vi riktigt sur på varann. Anledningen minns jag inte men jag minns att jag var deppig den perioden, grät ofta. Det gjorde hon med. Till och med Mimmis mamma grät. Mimmis familj såg jag i många år som min andra familj och gör väl egentligen det fortfarande. Vi hinner inte träffas alls så ofta längre, men håller ändå kontakten väl mellan oss och förhoppningsvis kommer vi kunna börja träffas mer framöver!

Elina Nyström.
Vi gick i parallelklass i många år, men inte förren vi skulle till Ghana, eller snarare innan dom skulle komma hit som vi började umgås mer. Vi har alltid roligt tillsammans, båda kan lägga lika urkorkade kommentarer och kan skratta åt det hur länge som helst!

Frida Öhgren.
En av de senaste tillskottet i min vänskara. Vi träffades genom jobbet, såg det väl egentligen aldrig som att vi skulle börja ses privat också. Men ju mer jag lärde känna henne, började jag inse hur lik vi är varann på så många sett. Hur skönt det är att prata om sex helt öppet. Jag minns det första hon sa som jag tyckte att hon var hur skön som helst ; killen som sitter där borta, han har jag haft trekant med. Jag skrattade men kunde samtidigt inte låta bli att le åt att det där hade lika gärna kommit ur min mun. Sen kan hon vara betydligt mer grov i orden än vad jag är, men det är vad jag tycker om med henne. Sen är hon någon jag ser upp till, hon är rakt på sak och det är inte mycket mer med det. Hon står upp för sig själv i alla väder och tar ingen skit.

Emelie Sylin
Här har vi en tjej som jag ALDRIG såg mig själv umgås med. Hon var den där dryga bruden i klassrummet. Om jag ska vara ärlig minns jag inte första gången jag umgicks med henne utanför skolan. Men jag minns första gången jag insåg vilken fin människa hon var. Åselemarkanden förra året. Vi hade huur kul som helst, och det har vi fortfarande när vi är med varann. Vi kanske inte står jättenära varann men vi kommer bra överens i alla väder och vet båda att vi kan prata med varann, så känner jag iallafall. Jag är övertygad om att vi kommer bli närmare varann med åren, det har hänt mycket på ett år.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde din bästa vän.

2011-08-08 @ 12:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0