wear my hatt low like you

Med den utbildningen jag har så har det blivit lite av en yrkesskada att observera föräldrar med barn och alltid hittar man fel som man tyvärr stör sig på just pga att man har det så inprentat i huvudet att man ska göra det, observera alltså. Tills idag, då jag såg Frida med sin dotter Ebba, hon var verrkligen hur duktig och pedagogisk som helst, det ska hon veta. Så skulle jag bli gravid så vet jag vem jag ska välja som "gudmor".. ;)

Angående det där med gudmor så vet jag inte hur jag ska göra med det där. Jag vill helst inte döpa mina barn i kyrkan, tycker det känns fel att döpa mina barn i guds namn när jag inte alls är troende utan resonerar snarare som så att vill mina barn bli kristna får dom döpa sig. Men vill endå ha någon som jag vet kommer ta hand om mina barn om något skulle hända oss. Jag och Emil har prata från gång till gång : vad skulle hända om jag var gravid nu, vad skulle vi göra osv. Känns bra att vi pratar om det redan, ifall att det en dag skulle bli så. Vi har även pratat om vilka vi skulle vilja ha som "gudmor och gudfar" isf. Å eftersom både jag och och Emil känner Frida och Björn, vet att dom är duktiga med sina barn så är det nog dom vi skulle ha frågat först.
Hehe ja Frida, läser du detta så vet du nu iallafall! ;)

Imorgon väntar jobb, på taco direct. Men slipper öppningen, börjar klockan 12 till stängning, så ganska skönt att bara stänga och inte öppna också. Nu blir det nog sova för mig iallfall!

 I
bland glömmer jag hur lyckligt lottad jag är, jag älskar dig Emil Kristiansson. Forever and ever, right?
Puss!


Kommentarer
Postat av: Frida Öhgren

haha hjälp!

märkte precis nu att jag kanske måste bli snäppet bättre på att läsa din blogg!

och tack babe, det värmer att du skriver så om mig! :)

2011-03-20 @ 14:39:20
URL: http://fridaohgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0