Go to hell!

Jag måste skriva ett inlägg av ilska här. Ni får ta det hur ni vill men såhär känner jag :

Det brast när jag hörde att det ligger funderingar i att ha en muslimsk högtid i Sverige.
Men har det inte gått liite för långt då? Helt ärligt?
Det började när jag gick i grundskolan, det var då jag märkte av det första gången iallafall. Då var det bestämt att vår skolavslutning skulle vara i skolan, inte i kyrkan som den alltid vart. Sedan fick vi inte sjunga svenskan nationalsången, för det ansågs för rasistiskt. Att bara ha svenska flaggen uppe anses som rasistiskt. Men snälla nån hur långt har det gått egentligen? Klart att vi bör anpassa oss en del till dom men främst bör dom anpassa sig till oss. Sen kan jag inte ens tänka mig hur svårt det kan vara. Men problemet ligger egentligen inte i dom, det ligger i oss, sveriges kommuner och riksdag. Vi tar in massor av invandrare till Sverige och här i Umeå sätter vi dom på Ålidhem och östra ersboda och önskar dom lycka till. Inte fan funkar väl det att ta in alla i Sverige, det är inte SNÄLLT, det är jävligt korkat. Eftersom vi uppenbarligen inte kan ta hand om dom vi tar in i Sverige. Tycker dessutom vi är för snälla. Gör de brott och mord hit och dit, skicka tillbaka dom. Jag önskar att man kunde göra så med alla svenskar som är helt bakom flötet. Men tyvärr kan vi bara sätta dom i Svenska fängelsen som är en jävla dans på rosor. Bättre än skolmaten är Hagamannens mat, vad fan säger det om Sveriges fängelser. Få mig inte ens att börja om sverigesrättsystem! Hur som helst, så nu i förrgår eller liknande läggs det ut att det funderas på en muslimsk högtid.. Nej, då har det gått för långt. Handlar det om att ni tror att dom kommer känna sig mer hemma här då? Nej det kommer dom inte, hur många Svenskar skulle fira den dagen? I jämnförelse med hur många som kommer rasa emot denna "högtid"? Jag pratade med en kille från eskilstuna(?) för några år sedan. Nu snackar vi extremt rasist här. Det var intressant att prata pga hur olika vi tyckte om saker och ting. Minns att han sa att det någon gång kommer bli inbördeskrig. Det skrattade jag åt då, i nuläget är det inte min reaktion längr. Nu känns det mer eller mindre som : jag skulle inte bli förvånd! Jag beskyller inte de som får komma in i vårt land, jag beskyller oss, vi i Sverige som inte tar hand om dom. Det är för fan sjukt!

Det bästa som hänt Sverige är att sverige demokraterna kom in i riksdagen. Inte för att jag står för det dom säger. Eller om jag ska vara ärlig vet jag inte vad dom står för längre. Förut var det att kvinnorna skulle vara hemma med barnen och männen jobba, inte ta in invandrare, tre generationers iinvanrare skulle ut från landet. Detta innebär att även jag skulle ut härifrån isådanafall. Men det som är bra med att dom kom in i riksdagen gör att nu måste de andra partierna börja ta frågan : ska vi ta in fler invandrare, hur många, ska några ut osv osv. Vilket kan vara ganska bra.

Jag tycker bara det gått för långt nu.

Puss

Kommentarer
Postat av: EmmA

Jag håller med, sverige måste få vara sverige också :p

2011-05-09 @ 17:20:05
URL: http://emmaswindow.blogg.se/
Postat av: buhu

Det dummaste inlägg jag hört på länge. Stödjer du detta endast på dina rasistiska tankar eller någon slags kunskap? Du tror inte det handlar om strukturer, föreställningar och vårt förhållningssätt?

2011-05-21 @ 12:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0